ZENE-MESE ÉLMÉNYFOGLALKOZÁS közösségben.
A foglalkozások célja az anya- gyermek kapcsolat harmonizálása a ritmus, a dalok és mese világának felhasználásával egy vidám közösségi élmény során.
Dalban, versben, mesében mindig ki tudjuk fejezni érzéseinket akármilyen életszakaszban is vagyunk. Az ének nem a torkunkban, hanem a szívünkben lakik, és onnan jön. A ritmus a világ működésének az alapja, a hang a kiterjedése az érzelmek megmutatója. A csecsemő kezét- lábát mozgatja, sír, gügyög, gagyog, mielőtt beszélne. A hangokkal mindent ki tudunk fejezni, még mielőtt beszélni tudnánk.
Utassy Helga Lilla
óvodapedegógus, gyógypedagógus, zene-mese élményterapeuta.
+36302994283
Mi a pedagógia, gyógypedagógia fejlesztés?
Komplex tevékenység, ahol a gyermek pedagógia képességeinek felmérését követően az erősségek hangsúlyozásával. a gyengeségek fejlesztésével a lemaradást mutató területek fejlesztése. A foglalkozások során a gyermekek életkorához igazodva , játékos keretek között valósul meg a készségek és képességek fejlesztése, melyek a fejlődés elengedhetelen feltételei: mozgásfejlődés, testséma és téri orientáció, figyelem, emlékezet. gondolkodási funkciók, beszédfejlődés, tanulási képességek.
Kiket várok a foglalkozásaimra?
Azokat a gyermekeket várom:
- ahol a szülő a fejlődésen elakadást, nehézséget érez vagy az oktatási – nevelési intézmény problémát jelez.
- akik rendelkeznek beilleszkedési – és tanulási nehézség diagnózissal.
- akik sajátos nevelési igény diagnózissal rendelkeznek.
Utassy Helga Lilla
óvodapedegógus, gyógypedagógus, zene-mese élményterapeuta.
+36302994283
Hatékony gyakorlásra, megerősítésre, dolgozatokra történő felkészítésre várom elsősorban az alsó tagozatos tanulókat, de igény szerint magyar és matematika tantárgyakból felsős tanulók korrepetálását is vállalom.
Katona Gabriella
Komplex iskola-előkészítő foglalkozás
Célom minden képességterület komplex fejlesztése, és egy zökkenőmentes, sikeres, boldog iskolakezdés elősegítése.
A sikeres iskolai teljesítmény előfeltétele, hogy a gyermek készségei megfeleljenek az iskola által támasztott követelményeknek. A foglalkozásokon az iskolai érettséghez szükséges részképességeket játékos formában sajátítjuk el, az alacsony létszámú csoportoknak köszönhetően differenciált, egyénre szabott fejlesztésben részesül minden gyermek.
A foglalkozások során az írás-olvasás előkészítéséhez, a matematikai/logikus gondolkodás elsajátításához, a szövegértés és figyelem fejlesztéséhez mozgásfejlesztő, képességfejlesztő és grafomotorikát fejlesztő feladatokat végzünk.
A SIKERES ISKOLAKEZDÉSHEZ SZÜKSÉGES, A TANULÁSI KÉPESSÉGET MEGHATÁROZÓ FUNKCIÓK
- Mozgáskoordináció (nagymozgás, finommozgás): térbeli, síkbeli és időbeli tájékozódás
- Auditív és vizuális észlelés
- Beszédészlelés, beszédprodukció
- Figyelem, koncentráció
- Emlékezet, feladattudat, gondolkodás
A foglalkozások kiscsoportos formában történnek.
Mayer Renáta
Komplex mozgásterápia
Az idegrendszer érése szoros kapcsolatban áll a mozgás fejlődésével. A komplex mozgásterápia során a gyermek újraélheti a mozgásfejlődés szakaszait, kijavítva a hibás működéseket, így az idegrendszer is újraszerveződik, erősebbé válik, melynek következtében pozitív változások következnek be a tanulásban, magatartásban, önbizalomban.
A KMT az alábbi területeken segíthet:
- az idegrendszer éretlen területeinek hiánypótlásában,
- finommotorika fejlesztésében,
- mozgásügyesítésben,
- tanulási nehézségek esetén,
- írás, olvasás, számolási nehézség korrekciójában,
- beilleszkedési nehézség esetén,
- figyelemkoncentrációs zavar javításában,
- megkésett beszédfejlődés korrekciójában,
- iskolaéretlenség esetén.
Csoportban és otthon egyénileg is végezhető feladatsorok.
Mayer Renáta
Finommozgás, írásmozgás, szem-kéz koordináció fejlesztése
Fejlesztési célok:
- grafomotoros készség (írástanuláshoz szükséges)
- szem-kéz koordináció kialakítása, automatizálása (tájékozódás a könyvekben, mely az olvasástanuláshoz is szükséges)
- független ujjmozgások kialakítása
- dominancia kialakítása / a megválasztott oldal megerősítése
Nagy hangsúlyt fektetünk az érzékelés és észlelés fejlesztésére. A gyermekek különböző anyagokat, eszközöket, technikákat ismernek meg, ezáltal sokféle taktilis ingerekkel találkozhatnak. Felkeltjük az alkotás, ábrázolás, majd később az íráskedvet, melyek során sikerélményhez jut a gyermek, ezekkel is biztosítva az iskolaérettség kialakulását.
Kinek ajánlott?
- a gyermek nem szívesen vesz a kezébe különböző anyagokat
- nem szereti, ha sáros, piszkos lesz a keze, többször is kezet mos, kerüli a homokozót
- ügyetlen az önkiszolgálás során, gyakran elejt tárgyakat, mellé önt dolgokat
- elmúlt 4 éves és nem szívesen vesz rajzeszközt a kezébe, nem szeret és/vagy nem tud a korának megfelelően rajzolni, megrekedt a firka szinten
A foglalkozások kiscsoportban zajlanak.
Mayer Renáta
Angol csoportjaimba az egészen kezdő, alsósoktól a középhaladó és haladó szinten álló felső tagozatosokon át a nyelvvizsgára és érettségire való felkészítésig vállalok tanulókat. A legkisebbekkel a célom az angol nyelv és az angolszász (főként amerikai és brit) kultúra megismertetése és megszerettetése játékos feladatokon, dalokon keresztül, miközben megtanulunk sok-sok szót és kifejezést is.
Magasabb szinten álló tanulóknál érdekes feladatokon keresztül nemcsak a nyelvtant sajátítjuk el és a szókincset bővítjük, de sokat beszélgetünk és projekt feladatokon keresztül az írás- és fogalmazáskészséget is fejlesztjük.
Vizsgára való felkészítés során pedig mindezeket az adott vizsgára jellemző speciális feladatokkal is kiegészítjük.
Csoportban érdekesebb dolgozni és sokat tanulunk egymástól, míg kisebb létszám mellett mindenkinek elegendő idő jut az egyéni kibontakozásra. Kezdő csoportjaim maximum 4-6, középhaladó és haladó csoportjaim 2-4, vizsgafelkészítő csoportjaim pedig 2 fősek.
Pásztor-A. Eszter
Megkésett beszédfejlődés terápiája
Olyan gyermekeknek javaslom ezt a terápiát, akiknek 2 éves korban nincsen 50 aktívan használt szavuk. A későbbi eredményes nyelvi fejlődés érdekében ezért már ekkor érdemes szakember segítségét kérni, ugyanis a nem beszélő kisgyermekek jellemzően gesztusokkal, mutogatással próbálják megértetni magukat, de még így is előfordulhat, hogy a szülő nehezen érti meg, hogy a gyermeke mit szeretne és ez feszélyezheti a gyermeket, dühöt válthat ki belőle.
A fejlesztés elsődleges célja a beszéd indítása, az ezt elősegítő alapkészségek kialakítása és a gyermek közvetlen környezetének segítése/ tanácsokkal való ellátása.
Németh Orsolya
logopédus
06703751999
nemethorsi.logo@gmail.com
Artikulációs zavarok terápiája
Azoknak a gyermekeknek ajánlom ezt a terápiát, akiknek a beszéde nem tiszta és/vagy nehezen érthető. Esetükben a leggyakoribb és legfeltűnőbb hiba, hogy a gyermek bizonyos hangot/hangokat nem tud helyesen kiejteni, vagy egy hang helyett egy másik hangot ejt. Számos esetben előfordul, hogy a gyermek nem a megfelelő helyen képzi az adott hangot, így azt furcsának, torznak halljuk. Ezen beszédhibák javítása érdekében ugyancsak érdemes logopédushoz fordulni. A beszédhibák javítása a gyermekkori sajátosságokat figyelembe véve 4-6 éves korban a legoptimálisabb, ugyanis mire a gyermek iskolába megy, az olvasás, -írás elsajátításához fontos, hogy beszéde kellően tiszta legyen, hiszen ez segíti a gyermeket a hang-betű megfeleltetésben, ami az olvasás és írás alapja.
Németh Orsolya
logopédus
06703751999
nemethorsi.logo@gmail.com
Diszlexia prevenció
A diszlexia prevenciós foglalkozást azon 5-6 éves gyermekek számára ajánlom, akiknél a probléma a nagy mozgások összerendezettségében mutatkozik, akik bizonytalanul tájékozódnak saját testükön, tévesztik az irányokat, finommozgásuk rendezetlen, ritmusérzékük fejletlen, nyelvi fejletlenség jellemzi őket – későn indult meg náluk a beszéd -, továbbá akiknek beszédét szegényes szókincs jellemzi, vagy éppen akiknek gondolkodása, figyelme, emlékezete hiányos.
Németh Orsolya
logopédus
06703751999
nemethorsi.logo@gmail.com
Diszlexia-diszgráfia reedukáció:
A diszlexia, egy olyan sajátos olvasási zavar, amelynek jellemzője, hogy a gyermek olvasási teljesítménye jelentősen elmarad a korának és az intelligenciájának megfelelően elvárható szinttől.
A jellemző olvasás hibák közé tartoznak a hasonlóságon alapuló betűtévesztések (pl. f-t, g-k), a betűkihagyások, a betűbetoldások, a szótagkihagyások és szótagbetoldások, vagy épp a betűk, szótagok, szavak szintjén megjelenő fordítások (pl. betűk szintjén b-d, u-n). A diszlexiával küzdő gyermekek esetén jellemző tünet lehet még az olvasási tempó lassúsága és a szövegértés problémája.
A diszgráfia az írásban jelenkező zavar, amely esetében a helyesírási hibák, hosszú-rövid tévesztések, egybe-különírási gondok, betűkihagyások, felcserélések, betoldások, a mondatkezdő nagybetű és a mondatvégi írásjelek nem megfelelő használata említhető jellemző tünetként.
A diszlexiás-diszgráfiás gyermek írása többnyire csúnya, sokszor szinte olvashatatlan.
A diszlexia-diszgráfia reedukáció terápia főbb elemei: (i) az olvasást megalapozó készségek/képességek fejlesztése (pl.: térbeli tájékozódás, bal-jobb irányok differenciálása, szókincs fejlesztése stb.),(ii) a már tanult betűk ismétlése és az olvasás, íráskészség fejlesztése.
Németh Orsolya
logopédus
06703751999
nemethorsi.logo@gmail.com
Komplex nyelvi fejlesztés
A komplex nyelvi fejlesztő foglalkozások alkalmával a különböző nyelvi szinteket erősítjük, továbbá a beszéd értő és kifejező oldalát is fejlesztjük. A foglalkozás során különös hangsúlyt helyezünk a fonológiai tudatosságra, a beszédészlelésre és megértésre, a szókincs, a kifejezőkészség, a megfigyelőképesség, a koncentráció és a figyelem fejlesztésére. A nyelvi területek megfelelő szintű fejlettsége elengedhetetlen a sikeres iskolakezdéshez. Ezért a terápia elsősorbana nagycsoportos óvodásoknak és 1-2. osztályos kisiskolásoknak ajánlott.
Németh Orsolya
logopédus
06703751999
nemethorsi.logo@gmail.com