Finommozgás, írásmozgás, szem-kéz koordináció fejlesztése
Fejlesztési célok:
- grafomotoros készség (írástanuláshoz szükséges)
- szem-kéz koordináció kialakítása, automatizálása (tájékozódás a könyvekben, mely az olvasástanuláshoz is szükséges)
- független ujjmozgások kialakítása
- dominancia kialakítása / a megválasztott oldal megerősítése
Nagy hangsúlyt fektetünk az érzékelés és észlelés fejlesztésére. A gyermekek különböző anyagokat, eszközöket, technikákat ismernek meg, ezáltal sokféle taktilis ingerekkel találkozhatnak. Felkeltjük az alkotás, ábrázolás, majd később az íráskedvet, melyek során sikerélményhez jut a gyermek, ezekkel is biztosítva az iskolaérettség kialakulását.
Kinek ajánlott?
- a gyermek nem szívesen vesz a kezébe különböző anyagokat
- nem szereti, ha sáros, piszkos lesz a keze, többször is kezet mos, kerüli a homokozót
- ügyetlen az önkiszolgálás során, gyakran elejt tárgyakat, mellé önt dolgokat
- elmúlt 4 éves és nem szívesen vesz rajzeszközt a kezébe, nem szeret és/vagy nem tud a korának megfelelően rajzolni, megrekedt a firka szinten
A foglalkozások kiscsoportban zajlanak.
Renáta Mayer