Finommozgás, írásmozgás, szem-kéz koordináció fejlesztése

Fejlesztési célok:

  • grafomotoros készség (írástanuláshoz szükséges)
  • szem-kéz koordináció kialakítása, automatizálása (tájékozódás a könyvekben, mely az olvasástanuláshoz is szükséges)
  • független ujjmozgások kialakítása
  • dominancia kialakítása / a megválasztott oldal megerősítése

Nagy hangsúlyt fektetünk az érzékelés és észlelés fejlesztésére. A gyermekek különböző anyagokat, eszközöket, technikákat ismernek meg, ezáltal sokféle taktilis ingerekkel találkozhatnak. Felkeltjük az alkotás, ábrázolás, majd később az íráskedvet, melyek során sikerélményhez jut a gyermek, ezekkel is biztosítva az iskolaérettség kialakulását.

Kinek ajánlott?

  • a gyermek nem szívesen vesz a kezébe különböző anyagokat
  • nem szereti, ha sáros, piszkos lesz a keze, többször is kezet mos, kerüli a homokozót
  • ügyetlen az önkiszolgálás során, gyakran elejt tárgyakat, mellé önt dolgokat
  • elmúlt 4 éves és nem szívesen vesz rajzeszközt a kezébe, nem szeret és/vagy nem tud a korának megfelelően rajzolni, megrekedt a firka szinten

A foglalkozások kiscsoportban zajlanak.

Renáta Mayer